Opis
Nauki od wielu lat udowadniają wartość religijności, duchowości dla naszej długowieczności i jakości życia. Udowodniono, że w różnych momentach i racjach wiary, medytacji, modlitw, śpiewów i transów religijnych nasz organizm (poprzez przysadkę mózgową) wytwarza ważne dla funkcjonowania organizmu neuroprzekaźniki, takie jak adrenalina, adrenalina i serotonina. . Serotonina na przykład nazywana jest substancją przyjemności, szczęścia. Dlatego są niezbędne do życia.
Wiemy też, że statystycznie kobiety żyją dłużej niż mężczyźni, ponieważ po 40 czy 50 latach nadal produkują „hormon wzrostu”, czego mężczyźni nie produkują. Ponadto w kilku badaniach wykazano, że głęboka i ekspresyjna kobieca religijność, przyjemność rozmowy, satysfakcja z życia rodzinnego, umiejętność kierowania i kontrolowania przyjemności seksualnej itp. jeszcze bardziej zwiększają ich zdolność do życia. (8,2 lat w Brazylii).
Dlatego podkreślam w tym momencie, w którym przeżywamy dramat poważnego ataku na pokój ludności francuskiej i światowej, z tak zwanych powodów religijnych i innych agresywnych w imię wolności słowa.
A potem przypominam sobie własną przeszłość, kiedy, znając wartość religijności, zacząłem ją badać, w jej różnych cechach, pod kątem jakości naszego życia. Byłem w WHO, uczestnicząc w różnych projektach dotyczących zdrowia i jakości życia ludności i skontaktowałem się z naukowcami, którzy badali religie i ich wpływ na jednostki i grupy społeczne. Zacząłem też badać i studiować Deizm i Uniteizm oraz ich wartości dla deistów, unitystów i agnostyków. Jego organiczne i psychiczne konsekwencje i zalety. Wtedy jeszcze bardziej poczułem wartość religijności dla naszego życia.
Religijność ze spokojem, mądrością, humanizmem, miłością i uznaniem naszego ciała i ducha. Wartość na całe życie, z jakością i długowiecznością.
Chwila obecna jest momentem wielkiego smutku i troski, gdy widzimy terrorystów, w małych, niezależnych i brutalnych grupach, zabijających bezkrytycznie i okrutnie, w imię boga. Gdzie idziemy? Odnosi się wrażenie, że nie poczyniliśmy postępów, nie ewoluowaliśmy i przeżywamy na nowo dawną, barbarzyńską przeszłość.
Żadna religia nie głosi przemocy, terroryzmu, a tym bardziej irracjonalnego, schizofrenicznego i kryminalnego radykalizmu. Fałszywe sekty, gałęzie, o których mówi się, że są religijne i brutalne, zniekształcają i modyfikują podstawowe zasady swoich inicjatorów i twórców, demonstrując ogromny brak „sumienia”. Bóg dał nam rozwiniętą korę mózgową, aby odróżnić nas od brutalnych zwierząt.
Kształtowanie się człowieka
Kształtowanie się człowieka wiąże się z budową miejsca, w którym zamieszkuje, co obejmuje od środowiska naturalnego (krajobrazu naturalnego) po wpływy, jakie otrzymał w swoim poprzednim życiu. Wpływy te kształtują ich indywidualny i społeczny charakter. Jest zbudowany na danym terytorium i stara się w tej przestrzeni być sobą, zaczynając łączyć się z innymi jednostkami i elementami, które stają się częścią jego codziennego życia. W procesie tym pojawiają się aspekty ich formowania, takie jak: kultura, sztuka, religia, prawo itp.
Aby zrozumieć tę kwestię, należy zastanowić się nad niektórymi ważnymi elementami, takimi jak: kształtowanie się wartości danego miejsca w odniesieniu do formacji etnicznej lub elementów zewnętrznych wobec etniczności. Niezbędna jest również szczera i obiektywna refleksja nad znaczeniem wartości kulturowych.
Z pewnością to epistemologiczne podejście do budowania przestrzeni lokalnych jest posłuszne czystym wartościom kulturowym grupy, na którą stale wpływa społeczny kontekst integracji.
Czynnik kulturowy jest o wiele ważniejszy jako wyznacznik budowy lokalnego krajobrazu niż czystość rasowa postrzegana przez autora jako mit. Jasne jest, że jeśli na przykład mieszkaniec Rio Grande do Sul wyemigruje do stanu Mato Grosso do Sul i poślubi Paragwajczyka, może nawet zachować część swojej kultury i kultury swojej żony, ale z dziećmi z pewnością posiadają walory miejsca, w którym żyją i dlatego będą budować pejzaż miejsca, w którym się znajdują, w dodatku relacje jakie się pojawią będą inne niż te z jego i jej miejsca pochodzenia.
Religijność u człowieka
Religijność jest przejawem sacrum, czyli obecnością nadprzyrodzonej mocy, w której moc ukazana jest poprzez jakiś symbol jako siła nadprzyrodzona. Ta siła, uważana za nadrzędną, służy jako zachęta do najróżniejszych sytuacji, które mogą zdarzyć się w życiu codziennym. Przedstawienia są naturalne, ale mają znaczenie, które łączy je z teofaniami, w których pojawia się siła władzy, która uświadamia sobie, czego człowiek myśli, że nie jest w stanie rozwiązać.
To sacrum zakłada tworzenie przez ludzi więzi z tym, co numinotyczne, wieczne, doskonałe, angażując nie tylko człowieka, ale także grupy, które przyjmują wspólne przejawy, stają się częścią społeczeństwa i budują wartości, które są elementami determinującymi kulturę. We wszystkich kulturach możliwe są przejawy wyrażania nadprzyrodzonego, które jest częścią ich życia.
Siła może reprezentować dobrą lub złą jakość, Boga dobra i Boga zła, pokazując, że sacrum jest nie tylko dobre i może prowadzić do pozytywnych aspektów, ale jest też czymś, co powoduje strach, a ten strach jest niczym innym jak siłą. zawsze pozostawia czujną potrzebę zagwarantowania dobrych uczynków, aby uniknąć działań tego złego. Stąd rozbudzenie nabożeństw, które mogą być dobre (miłość, braterstwo…) i złe (nienawiść, odraza itp.).
Świętość, jako przejaw siły, możności, ma pomóc przezwyciężyć trudności lub, dla tych, którzy się boją, wskazać drogę, którą nie należy podążać. Takie manifestacje religijne mogą wyrażać się w relacjach indywidualnych lub zbiorowych.
Od bardziej tradycyjnych pojęć, które umieszczają religię jako ponowne połączenie, łączące profanum z sacrum, poszukując, gdzie są bóstwa, po bardziej nowoczesne koncepcje, które odrzucają potrzebę połączenia między jednostkami, aby mieć połączenie ze sacrum. Zauważa się, że są one przejawem danej lokalizacji, na określonym terytorium, w określonym czasie, który może mieć charakter gospodarczy, społeczny, historyczny itp.
Religia rozwija ideę świętej przestrzeni, w której odbywa się teofania i sama pokazuje, jak powinna być święta, nadając wartości kulturowe odmienne od naturalnych. Teraz sprawdź i przeczytaj więcej info.